چه زمانی مراجعه به متخصص ارتودنسی لازم است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 26 مهر 1400
بازدید : 323
نویسنده : mozhgan

مراجعه به متخصص ارتودنسی چرا و چه زمانی باید صورت بگیرد؟

مردم می خواهند بدانند که در صورت داشتن چه علائمی می توانند خود را به یک ارتودنتیست نشان دهند؟

اگر شما به طور منظم دندان های خود را به یک دندانپزشک عمومی نشان دهید او در صورت نیاز شما را به یک متخصص ارتودنسی معرفی می کند.

نکته: در انتخاب متخصص ارتودنسی حتما به این نکته توجه کنید که با توجه به طولانی بودن پروسه درمان ارتودنسی (ارتودنسی نامرئی و ثابت)  برای جلوگیری از ایجاد مشکلات در رفت و امد بهتر است بهترین متخصص ارتودنسی نزدیک محل سکونت خود را انتخاب کنید مثلا اگر ساکن کرج هستید بهترین متخصص ارتودنسی در کرج را انتخاب کنید

مراجعه به متخصص ارتودنسی به دلیل وضعیت لب

آیا لب های فرزندتان در حالت بسته بودن دهان روی هم قرار می گیرند؟ آیا لب بالا می تواند تمام سطح دندان های فک بالا را بپوشاند؟ آیا لب پایین دندان های فک پایین کودکتان را به خوبی می پوشاند یا بیش از حد جلو نیست؟

توجه به لبخند

به دندان های کودک خود به دقت نگاه کنید آیا او دندان های شلوغ و پرتراکمی دارد؟ آیا هنگام لبخند زدن لثه هایش بیش از حد نمایان نیست؟ اگر این چنین باشد او در سن جوانی اعتماد به نفس کافی برای لبخند زدن را از دست خواهد داد. بنابراین یک قرار ملاقات با ارتودنسی کودکان داشته باشید تا بتوانید از بروز مشکلات پیچیده تر در آینده جلوگیری کنید.

 تنفس دهانی

اگر کودک شما تنفس دهانی دارد ممکن است به علت خشکی دهان و در معرض هوا قرار گرفتن لثه ها باشد. در این صورت بافت لثه هیپرتروفیک خواهد شد. بنابراین باید سابقه پزشکی بیمار را به دلیل:

  • آلرژی
  • مشکلات راه های هوایی
  • لوزه های بزرگ شده
  • خروپف با صدای بلند

تحلیل لثه

ضخامت بافت لثه برای در بر گرفتن دندان ها بسیار مهم است. در کودکانی که دندان های شلوغ و پر تراکمی دارند بافت لثه ضخامت کمتری نسبت به سایر کودکان دارد. این بافت نازک ناچار است دندان های شلوغ را در بر بگیرد و به همین علت دچار عقب نشینی و تحلیل می شود. برای رفع این مشکل بهتر است کودک خود را نزد یک متخصص ارتودنسی کودکان ببرید.

بیشتربخوانید... اجزای ارتودنسی

مکیدن انگشت شست در کودکان

مکیدن انگشت شست در کودکان بالای پنج سال می تواند اختلالاتی در رویش سایر دندان ها بوجود بیاورد. این می تواند باعث عادت جلو آوردن زبان شود و به عضلات فشار وارد کند. عوارض مکیدن انگشت شست عبارتند از:

  • تنفس دهانی به دلیل مشکلات راه های هوایی
  • بلع دشوار
  • رنج زبان
  • فشار لب
  • تلفظ نادرست حروف

بیشتربخوانید... دندانپزشکی بارداری

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com